En toen ging het mis...

Een blog zou geen blog zijn, als ik niet bloedeerlijk met jullie was. Soms durf ik met mijn tuin volledig de mis(t) ingaan. En dat mogen jullie best weten. Hierbij het bewijs :  


Mooi, he : een zonnebloem in wording, volledig opgegeten, zeg maar - opgevreten - door slakken.
Oh, ik keek zo uit naar mijn mini-theetuintje. Veel tuin blijft er echter niet meer van over, thee al helemaal niet, wel mini. Slakken, naaktslakken, huisjesslakken, noem maar op ... ze beleven momenteel de tijd van hun leven ! Ja, ik heb slakkenkorrels geprobeerd, maar vermits het te regelmatig en overvloedig regent, brengen die geen soelaas. Ik had misschien wat schelpen of eierschalen rond mijn babyplantjes moeten leggen; dat had bij dit regenweer kunnen helpen. Venkel, dille, munt, zonnebloemen, echinacea... als de slakken er niet van gesnoept hebben, dan hebben ze het volledig weggegeten.
Maar er is een positieve noot : het enige kruid dat de slakken blijkbaar niet lekker vinden is de kamille. Alsof de natuur het bewust gedaan heeft : de kamille zal me helpen om bij de hele situatie kalm te blijven. En kijk 'ns, hoe die bloemetjes 'n mens doen lachen ! :-)

Reacties

Populaire posts